• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Kering verkoopt Volcom aan Authentic Brands Group

Kering verkoopt Volcom aan Authentic Brands Group

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Een jaar nadat Kering aankondigde af te zien van skate- en surfmerk Volcom, laat Authentic Brands Group dinsdagavond weten het intellectuele eigendom over Volcom van Kering over te nemen.

De overname is effectief vanaf 1 april, laten de bedrijven weten in een persbericht.

Met de overname verbreedt Authentic Brands Group zijn lifestyle-portfolio, en verhoogt het naar eigen zeggen de waarde van zijn merkenportefeuille jaarlijks met ruim 9,3 miljard dollar (8,3 miljard euro). Over de aankoop zegt Jamie Salter, voorzitter en CEO van Authentic Brands Group: “We zijn blij dat de aankoop van Volcom is afgerond. Al bijna drie decennia lang heeft de Volcom-familie een van de meest iconische merken in de skate-, surf- en wintersportmarkten in handen. We zijn gelukkig om met dit team aan de slag te kunnen gaan.”

Kering kocht Volcom in 2011 voor 495 miljoen euro. Het Amerikaanse merk werd in 1991 opgericht in Californië, en kenmerkt zich door een mix van ‘skateboarden, surfen, snowboarden, kunst, muziek en creativiteit’. Volcom beschikt over bijna honderd winkels wereldwijd en een distributiekanaal in zestig landen. Het was het laatste niet-luxemerk in Kering’s portefeuille.

Het in New York City gevestigde Authentic Brands Group is een ‘merkontwikkelingsbedrijf’, dat eigenaar is van internationale lifestylemerken als Juicy Couture, Nine West en Aéropostale.

Beeld: Volcom Facebook

Kering
Volcom