Kik vertrouwt op AI-gedreven winkelplanning en distributie
bezig met laden...
Retailer Kik Textilien und Non-Food GmbH vertrouwt voortaan op AI voor zijn interne processen. Het Duitse bedrijf meldt dat het een "moderne, AI-gebaseerde softwareoplossing voor zijn plannings- en distributieprocessen" heeft geïntroduceerd.
Het nieuwe platform, waarvoor AI-specialist Impact Analytics uit het Indiase Bangaluru als softwarepartner is aangetrokken, stelt de discounter in staat "zijn planning en prijsbepaling, evenals zijn voorraad- en merchandisemanagement in de toekomst dynamisch en flexibel te beheren", aldus een persbericht.
Kik hoopt op efficiëntieverbeteringen
De kern van de oplossing is volgens Kik "een nauwkeurige voorspelling, die als basis dient voor alle planningsbeslissingen". Het doel is "de goederendistributie nog gerichter, vraaggestuurder en economischer te maken - afgestemd op de specifieke eisen van elke individuele winkel", aldus de retailer.
Felix Vetter, hoofd Merchandise Planning, Controlling & Development bij Kik, hoopt op concrete voordelen van de software. "Met de nieuwe alles-in-één oplossing kunnen we gefundeerde beslissingen nemen rondom onze productplanning op basis van real-time data", verklaarde hij. "Dit platform zal ons in alle aspecten van planning en beheer merkbare efficiëntieverbeteringen opleveren."
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.