King Louie maakt toeleveringsketen inzichtelijk voor consumenten
bezig met laden...
Het Nederlandse kledingmerk King Louie heeft de eigen toeleveringsketen transparanter gemaakt voor consumenten. Het merk toont vanaf nu bij elk kledingstuk waar de verschillende fases van het maakproces hebben plaatsgevonden, zo blijkt uit een persbericht.
Sinds de lancering van de najaarscollectie wordt bij elk product op de website van het merk een transparantierapport gepubliceerd. Daarin staat onder meer in welke fabriek het kledingstuk gemaakt is en om welke stap van het maakproces het gaat. Sommige rapporten zijn uitvoeriger dan andere: bij een aantal producten staat inmiddels ook vermeld waar het materiaal vandaan komt, waar de garens en de stof zijn geproduceerd, en wie de import heeft verzorgd.
Aan King Louie-kledingstukken in de winkel hangt tegenwoordig een label met QR-code die naar het rapport op de website verwijst.
Om de toeleveringsketen inzichtelijk te maken werkt King Louie samen met Retraced, een platform dat textiel- en kledingbedrijven helpt om hun informatie op orde te krijgen en productieketens digitaal weer te geven.