Kontoor Brands kondigt sterke Q4-resultaten en overname van Helly Hansen aan
bezig met laden...
Kontoor Brands, het moederbedrijf van de merken Wrangler en Lee, publiceerde voorlopige financiële resultaten voor het vierde kwartaal. Hieruit bleek dat de omzet met 4 procent op jaarbasis is gestegen tot ongeveer 699 miljoen dollar (omgerekend 699,9 miljoen euro).
Het bedrijf rapporteerde ook een aangepaste brutomarge van ongeveer 44,7 procent, een verbetering van 160 basispunten en een stijging van ongeveer 23 procent in de aangepaste winst per aandeel voor het kwartaal.
In een belangrijke stap kondigde Kontoor Brands de overname aan van Helly Hansen, het wereldwijde outdoor- en werkkledingmerk, van Canadian Tire Corporation. Helly Hansen zal naar verwachting meer dan 680 miljoen dollar aan omzet en 80 miljoen dollar aan aangepaste EBITDA genereren voor het volledige jaar 2025.
"Ik ben blij met onze sterke afsluiting van het jaar, gedreven door beter dan verwachte inkomsten, winst en kasstroomgeneratie", aldus Scott Baxter, president, CEO en voorzitter van Kontoor Brands.
Hij voegde toe: "Gesteund door de voordelen van Project Jeanius en de overname van Helly Hansen die vanmorgen werd aangekondigd, zijn we, terwijl we vooruitkijken naar 2025, goed gepositioneerd om opnieuw een jaar van sterke rendementen en waardecreatie te leveren."
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.UK en is vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.