L Brands boekt winststijging in 2015

Het Amerikaanse L Brands, moederbedrijf van het razend populaire Victoria’s Secret, La Senza en Bath & Body Works, realiseerde in boekjaar 2015 een winststijging van 20,3 procent naar 1,25 miljard dollar (1,13 miljard euro), terwijl de omzet met 6,1 procent steeg naar 12,15 miljard dollar (11,04 miljard euro).

In het vierde kwartaal steeg de winst met 12,6 procent naar 636 miljoen dollar (577,7 miljoen euro) of 2,15 dollar per aandeel en overtrof daarmee de verwachtingen van Wall Street. Analisten hadden een winstprognose per aandeel gemaakt van 2,05 dollar. De omzet in het vierde kwartaal steeg met 8 procent naar 4,4 miljard dollar (4,0 miljard euro).

Voorzitter en CEO Leslie Wexner noemde de ‘record resultaten’ een ‘weerspiegeling van de kracht van onze merken’. Hij zei erg optimistisch te zijn over 2016 en vol vertrouwen over de groeikansen van de groep.

Victoria’s Secret drijvende kracht van L Brands

Victoria’s Secret blijft de drijvende kracht achter de groep. De vergelijkbare omzet van het merk is maand-op-maand gestegen sinds november 2013, terwijl veel andere retailers het voetverkeer juist zien dalen. Alleen in januari van dit jaar maakte de omzet van het merk een dip, deels door uitverkoop die ditmaal in december plaatsvond. Volgens L Brands, was het de ‘beste december ooit’.

De groep maakte eerder deze maand bekend dat Victoria’s Secret Sharen Turney na zestien jaar opstapt. De functie wordt overgenomen door L Brands voorzitter en CEO Leslie Wexner.

Ondanks het vertrouwen dat Wexner in het komende boekjaar heeft, was L Brands opnieuw behouden in zijn prognose voor het eerste kwartaal. Het bedrijf verwacht een winst per aandeel van 50 tot 55 cent, terwijl Wall Street 60 cent per aandeel verwacht. Hierdoor daalden de bedrijfsaandelen met 2,6 procent.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN