L Brands Inc. heeft in het financiële jaar 2017, welke eindigde op 3 februari 2018, een omzet gedraaid van 12,63 miljard dollar (10,36 miljard euro) vergeleken met 12,57 miljard dollar (10,31 miljard euro) een jaar eerder, een daling van drie procent. Over het hele jaar boekte L Brands Inc. een winst van 983 miljoen dollar (806,7 miljoen euro), tegenover 1,2 miljard dollar (984,9 miljoen euro) in dezelfde periode een jaar eerder. Dit blijkt uit vandaag gepubliceerde jaarcijfers van de groep.

L Brands Inc. kwam in het laatste kwartaal, de dertien weken voor 3 februari, uit op een omzet van 4,8 miljard dollar (3,9 miljard euro) tegenover 4,5 miljard dollar (3,7 miljard euro) een jaar eerder, een plus van twee procent. De winst kwam in dit laatste kwartaal uit op 664,1 miljoen dollar (544,8 miljoen euro).

Voor het hele jaar was de winst per aandeel 3,42 dollar, tegenover 3,98 dollar een jaar eerder. Voor 2018 voorspelt de groep een winst per aandeel van 2,95 tot 3,25 dollar.

L Brands Inc. is het moederbedrijf van Victoria’s Secret, Pink, Bath & Body Works, La Senza en Henri Bendel en is met ruim 3000 eigen winkels en nog eens 800 franchisers wereldwijd actief.