• Home
  • Nieuws
  • Business
  • L Brands prognose stelt teleur

L Brands prognose stelt teleur

Door Wendela van den Broek

17 nov. 2016

L Brands, het moederbedrijf van lingeriemerk Victoria’s Secret en Bath & Body Works, zag zijn winst in het derde kwartaal dalen en waarschuwde dat de winst in het vierde kwartaal ook lager zou zijn dan aanvankelijk verwacht. De koers daalde daarop met ongeveer 2,8 procent.

De winst daalde in het derde kwartaal met 24 procent naar 121,6 miljoen dollar (113,5 miljoen euro) of 42 cent per aandeel ten opzichte van een jaar geleden. Het was een schrale troost dat hiermee de prognose van analisten van 40 cent per aandeel overtroffen werd.

De groepsomzet bedroeg 2,58 miljard dollar (2,41 miljard euro), een stijging van 4 procent vergeleken met een jaar geleden. De vergelijkbare omzet steeg met 2 procent, hoger dan de 1,5 procent die analisten hadden voorspeld, maar aanzienlijk lager dan de stijging van 7 procent vorig jaar.

Victoria’s Secret is het grote zorgenkind van de modegroep, mede door toegenomen concurrentie van modeketens als H&M en e-tailers als Amazon. De vergelijkbare omzet van het merk daalde in het derde kwartaal met 1 procent, tegenover een groei van 7 procent vorig jaar. Een vergelijkbare omzetstijging van 7 procent bij Bath & Bodyworks hielp het totaal te verheffen.

L Brands verwacht voor het vierde kwartaal een winst van 1,85 tot 2 dollar per aandeel, vergeleken met 2,15 per aandeel vorig jaar.