• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Lief! Lifestyle maakt doorstart met Duits bedrijf

Lief! Lifestyle maakt doorstart met Duits bedrijf

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Het Duitse bedrijf Kids Fashion Group, onderdeel van Kanz Financial Holding, is de nieuwe eigenaar van het Nederlandse kindermodebedrijf Lief! Lifestyle. Curator Jeroen Princen heeft het merk verkocht aan de Duitse partij. Voor hoeveel geld, is nog niet bekend gemaakt.

De nieuwe eigenaar van Lief! Lifestyle is geen onbekende in de modebranche. Het bedrijf heeft merken in het portfolio als Marc O'Polo, Miss Sixty, Belybutton en Ticket to Heaven. De labels worden verkocht in meer dan dertig landen, met meer dan tweehonderdtachtig eigen winkels en drieduizend wholesale kanalen.

“De afgelopen jaren waren wij al op zoek naar een financiële en strategische partner om Lief! Lifestyle de volgende fase in te helpen. Voorafgaand aan de surseance van betaling waren wij al in gesprek met Kids Fashion Group. Helaas hebben we een faillissement toch niet kunnen vermijden, maar we zijn er zeker van dat we de toekomst nu juist sterker tegemoet gaan," zegt John van den Herik, CEO van Lief! Lifestyle in een persbericht.

Oprichters John van den Herik en Yvonne Woudstra blijven betrokken bij Lief!

Kids Fashion Group gaat met directe ingang de kledingcollecties van het Nederlandse merk in licentie produceren en distribueren. Het bedrijf gaat de meeste operationele takken van sport van Lief! Lifestyle overnemen. Denk aan: retail, groothandel, online en logistiek. Vanuit Nederland zal Lief! Lifestyle, in afgeslankte vorm, verantwoordelijk blijven voor de licensing, branding en het design van de meer dan dertig reeds bestaande productgroepen. Hoeveel medewerkers bij het kindermodebedrijf kunnen blijven, is nog onduidelijk. Wel is zeker dat de oprichters, John van den Herik en Yvonne Woudstra, bij Lief! Lifestyle betrokken blijven.

De komende weken zal de nieuwe eigenaar de strategie voor Lief! Lifestyle verder ontwikkelen. Naar verwachting zullen de Lief! conceptstore in Sliedrecht en de webshop voorlopig geopend blijven. Het is nog twijfelachtig of de overige drie kleinere stadswinkels en de Lief! Outlet in Bataviastad ook blijven bestaan.

Kids Fashion Group wil Lief! Lifestyle internationaal op de kaart zetten

Hoewel de nieuwe strategie nog niet helemaal duidelijk is, is het wel bekend dat Kids Fashion Group grootse plannen heeft met het Nederlandse merk. Lief! Lifestyle moet namelijk internationaal op de kaart worden gezet. Özgür Bender, CEO van het Duitse bedrijf: “Voor ons is de overname van Lief! Lifestyle een perfecte entree in de markt van de Benelux, maar daarnaast zien wij vooral de toegevoegde waarde in de kans om de sterke combinatie van fashion en lifestyle, dat in de loop der jaren door Lief! is opgebouwd, internationaal in ons distributienetwerk te gaan vermarkten.”

Lief! Lifestyle, werd opgericht als kindermodemerk, maar is inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met bedtextiel, fietsen en woonaccessoires. Begin mei vroeg het bedrijf uitstel van betaling aan. De winkels in Bataviastad, Breda, Den Bosch, Roermond en Sliedrecht bleven wel geopend, net als de webshop. Op 6 mei werd het bedrijf failliet verklaard.

LIef
Lief lifestyle