• Home
  • Nieuws
  • Business
  • L'Oréal investeert in luxe merk Jacquemus voor beauty-lancering

L'Oréal investeert in luxe merk Jacquemus voor beauty-lancering

Door Rachel Douglass

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Jacquemus in Londen Credits: Billaltaright /Courtesy of Jacquemus

Cosmeticareus L’Oréal investeert in Jacquemus nu het Franse luxemerk zijn “beauty-hoofdstuk” opent. De exclusieve langetermijnsamenwerking richt zich op het ondersteunen van de onafhankelijke groei van Jacquemus, terwijl het merk zich aansluit bij L’Oréal Luxe, de luxedivisie van de groep.

Samenvatting
  • L'Oréal investeert in het Franse luxemerk Jacquemus om de lancering van hun beautylijn te ondersteunen.
  • Deze samenwerking is exclusief en beoogt de onafhankelijke groei van Jacquemus te waarborgen.
  • Jacquemus, opgericht in 2009, blijft onafhankelijk, maar zoekt naar uitbreiding in retail en modeshows.

Oprichter, voorzitter en creatief directeur van Jacquemus, Simon Porte Jacquemus, zegt in een verklaring dat parfum en schoonheid al sinds de oprichting van het Parijse merk 15 jaar geleden deel uitmaken van zijn visie. “Vandaag ben ik trots deze droom verder vorm te geven met de leidende schoonheidsgroep, L’Oréal. Ik ben benieuwd naar wat de toekomst voor ons in petto heeft,” voegt hij toe.

Cyril Chapuy, president van L’Oréal Luxe, zegt: “We verwelkomen Jacquemus graag en kijken ernaar uit samen het uitzonderlijke potentieel op het gebied van luxe beauty te ontsluiten. Dankzij zijn unieke merkpositionering, gedreven door creativiteit en speelse sociale betrokkenheid, zal Jacquemus perfect passen bij het portfolio van iconische merken van L’Oréal Luxe en ons wereldwijde leiderschap versterken.”

Jacquemus is sinds de oprichting in 2009 een onafhankelijk label gebleven, maar in oktober gingen er geruchten rond dat de oprichter op zoek was naar een minderheidsaandeelhouder om retailambities en modepresentaties te ondersteunen. Dergelijke plannen zouden het merk doen afwijken van de historisch wholesale-georiënteerde distributiestrategie.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Jacquemus
Simon Porte Jacquemus