Lululemon sluit boekjaar af met 24 procent omzetstijging

De athleisure trend is nog lang niet dood, zo lijkt het in ieder geval als je kijkt naar de jaarcijfers van Lululemon Athletica. Het merk, bekend van de yogakleding, sluit het boekjaar 2018 af met een omzet van 3,3 miljard dollar (2,9 miljard euro) door een stijging van 24 procent.

“Lululemon heeft een van de sterkste jaren tot nut toe achter de rug als resultaat van de kracht van het bedrijf. Ik ben verheugd dat we diverse van onze 2020 doelen al hebben behaald en ik wil onze teams bedanken voor hun passie, harde werk en band met onze gasten dag in dag uit. We hebben de energie om verder te bouwen op dit momentum en zoveel mogelijk kansen te pakken die er voor Lululemon liggen wereldwijd,” aldus CEO Calvin McDonald, CEO van Lululemon Athletica in het jaarverslag. Het netto inkomen van het bedrijf kwam neer op 483 miljoen dollar (429,1 miljoen euro), bijna een verdubbeling van het netto inkomen van 258 miljoen dollar (229,2 miljoen euro) in het vorige financiële boekjaar.

Voor het gehele huidige boekjaar verwacht het bedrijf een omzet tussen de 3,7 en 3,74 miljoen dollar (3,28 miljard euro en 3,323 miljard euro).

Beeld: Lululemon website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN