• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Lululemon start jaar van 25e verjaardag met verdubbelde operationele winst

Lululemon start jaar van 25e verjaardag met verdubbelde operationele winst

Door Marthe Stroom

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Beeld: Lululemon

Lululemon Athletica Inc. behaalde tijdens het eerste kwartaal van boekjaar 2023 een netto-omzet van 2 miljard dollar (1,86 miljard euro), een stijging van 24 procent ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar. Dat blijkt uit het kwartaalverslag van het bedrijf.

Vooral buiten thuisbasis Noord-Amerika steeg de omzet sterk, namelijk met zestig procent. In de Noord-Amerikaanse markt was de omzetgroei zeventien procent.

Het operationele inkomen verdubbelde ruim (met 54 procent) en kwam daarmee uit op 401 miljoen dollar (372 miljoen euro). De brutowinst steeg met 32 procent naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro).

Lululemon viert dit jaar zijn 25ste verjaardag. De CEO van het merk, Calvin McDonald, geeft aan dat vooral het ‘community-based’ model dat het bedrijf hanteert grote concurrentievoordelen biedt. Financieel directeur Meghan Frank vult aan dat een aanzienlijke versnelling van de verkoop in China, in combinatie met lagere luchtvracht bijdroeg tot “beter dan geplande financiële prestaties”

Voor de rest van het jaar stelt het Lululemon management hun financiële verwachtingen dan ook naar boven bij. Het bedrijf verwacht tijdens het tweede kwartaal van 2023 een netto-omzet van grofweg ruim 2,1 miljard dollar (2 miljard euro), een stijging vijftien procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Voor 2023 verwacht Lululemon een netto-omzet van ruim 9 miljard dollar (8,4 miljard euro), die een groei van zeventien procent ten opzichte van het voorgaande jaar reflecteert.

Lululemon
Lululemon Athletica