• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Lululemon wil komende vijf jaar internationale omzet verviervoudigen

Lululemon wil komende vijf jaar internationale omzet verviervoudigen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lululemon Athletica, Inc. focust zich op de toekomst met het nieuwe vijfjarenplan. Het bedrijf wil de komende jaren de digitale en mannenmode omzet verdubbelen en de internationale omzet zelfs verviervoudigen, aldus het persbericht.

Voor de omzetgroei richt Lululemon zich op product innovatie, omnichannel gast ervaringen en expansie in hoofdmarkten wereldwijd. “We zijn er klaar voor om verder te bouwen op ons succes en te starten met de volgende fase van groei bij Lululemon en daarbij de potentie te realiseren,” aldus CEO Calvin McDonald van het bedrijf in het persbericht. “We geloven dat Lululemon een unieke kans heeft om de traditionele verwachtingen te overstijgen, innovatie producten te ontwikkelen en een merk te worden dat volledig draait om ervaringen.” Het afgelopen boekjaar sloot Lululemon af met een omzetstijging van 24 procent. Het merk behaalde een omzet van 2,9 miljard euro en het netto inkomen kwam neer op 429,1 miljoen euro.

Lululemon Athletica, Inc. heeft het doel om ‘een ervaringsgericht merk te zijn die een gemeenschap van mensen doet ontstaan die ‘the sweatlife’ leven door middel van zweet, groei en verbinding’, aldus het bericht.

Tijdens de jaarlijkse ‘analisten dag’ van het bedrijf bevestigde McDonald dat het merk werkt aan een eigen schoenenlijn, zo meldt Footwearnews. De lijn zal verder bouwen op het succes van de samenwerking met sneakermerk APL uit 2017.

Lululemon
Lululemon Athletica Inc