Luxehuis LVMH sluit sponsordeal met Formule 1
bezig met laden...
Het Franse luxemodegigant LVMH, moederbedrijf van Louis Vuitton, Moët Hennessy en TAG Heuer, zal vanaf 2025 de nieuwe wereldwijde partner zijn van Formule 1. Het gaat om een overeenkomst van tien jaar. Dat maakte de groep van de Franse miljardair Bernard Arnault, die een van de belangrijkste partners was van de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024, bekend in een persbericht.
Frédéric Arnault, CEO van LVMH Watches, zegt: “Formule 1 is een van de meest gewilde sporten ter wereld geworden. We staan nog maar aan het begin van deze samenwerking, maar de seizoenen die voor ons liggen beloven buitengewoon te worden.” LVMH sluit zich daarmee aan bij Formule 1-sponsors als DHL, Heineken, MSC Croisières, Pirelli en Qatar Airways.
Stefano Domenicali, president en CEO van de Formule 1, voegt toe: “Dit is een mijlpaalpartnerschap voor beide bedrijven. De kracht en breedte van LVMH maken het de perfecte partner terwijl we de ervaring van onze fans willen verbeteren.”
Meer details over het partnerschap worden begin 2025 verwacht.