LuxExperience verkoopt activa van The Outnet in deal van 30 miljoen dollar
LuxExperience, de luxegroep ontstaan na de overname van Yoox Net-a-Porter (YOOX) door Mytheresa, kondigt een overeenkomst aan met The O Group LLC voor de verkoop van de activa achter het multibrandplatform The Outnet.
De deal, met een contante waarde van 30 miljoen dollar, omvat de relevante merkrechten, klantgegevens, de volledige inventaris, het distributiecentrum in de Verenigde Staten en het ‘benodigde’ personeel in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.
De waarde is afhankelijk van aanpassingen op basis van de voorraadniveaus bij de afronding van de transactie. De afronding wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2026, na ontvangst van de benodigde wettelijke goedkeuringen.
Na de afronding behoudt LuxExperience een commerciële relatie met The Outnet. Het bedrijf blijft ook voor een bepaalde periode operationele en IT-diensten leveren.
LuxExperience richt focus op off-price segment
Voor The Outnet is de transactie bedoeld om het platform in staat te stellen zijn “volledige potentieel te benutten”, aldus een persbericht. Het bedrijf zal een onafhankelijk, zelfstandig bedrijfsmodel aannemen.
De e-retailer, opgericht in Londen in 2009, heeft een netto-omzet van 260 miljoen euro in het boekjaar 2025. Het werd overgenomen als onderdeel van de bredere overname van YOOX door LuxExperience en diende als onderdeel van het off-price segment van de groep.
Door de activa van The Outnet af te stoten, wil LuxExperience zijn off-price middelen opnieuw richten op de resterende Yoox-activiteiten. Dit is onderdeel van een breder transformatieplan dat sinds mei 2025 bij het bedrijf loopt.
Deze inspanningen omvatten de voortdurende vernieuwing van het infrastructuurplatform, gedreven door de vereenvoudiging van het operationele model. Het doel is de groei en financiële kracht voor de Yoox-divisie te herwinnen.
Het in New York gevestigde The O Group neemt nu de leiding over de activiteiten van The Outnet. Het bedrijf, een brandingadviesbureau gespecialiseerd in luxemerken, beheert al een portfolio dat alles omvat, van mode en sieraden tot horeca en voeding.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET