LVMH investeert opnieuw in online modeplatform Lyst

Lyst, het internationale zoekplatform voor luxe mode, ontvangt nogmaals een investering van de Franse luxegroep LVMH. Dat laat het e-commerce platform weten middels een persbericht. Hoewel daarin geen concreet bedrag wordt genoemd, zou het volgens diverse bronnen gaan om tientallen miljoenen euro’s, schrijft Fashionnetwork.

Samen met venture capitalists Accel en Balderton, pompte LVMH drie jaar geleden voor het eerst kapitaal in Lyst. Het platform, dat dient als zoekmachine met ruim 12.000 luxe modelabels als Fendi, Farfetch en Gucci, bood vorig jaar naar eigen zeggen zoekservice aan meer dan 70 miljoen modeshoppers. “Het bedrijf is nu winstgevend en de omzet is de afgelopen drie jaar met ruim 400 procent gegroeid,” aldus Lyst.

Met het nieuwe geld wil Lyst zijn “voortdurende internationale expansie naar nieuwe markten versnellen en de groei van zijn teams in Londen en New York stimuleren”.

Als onderdeel van de nieuwe deal treedt LVMH’s chief digital officer Ian Rogers toe tot de Raad van Bestuur van Lyst. Hij zegt daarover dat “e-commerce nu inkomsten van miljarden euro’s en een explosieve groei van de LVMH Maisons vertegenwoordigt”. “Waar we blijven investeren in het volledige spectrum van een online luxe ervaring, biedt Lyst’s visie van een naadloze manier van zoeken naar en ontdekken van mode, in combinatie met een uitzonderlijk groeipotentieel, voor ons een unieke kans,” voegt Rogers toe.

Met de deal willen LVMH en Lyst profiteren van de groeiende luxe e-commerce sector. Lyst werd opgericht in 2010 en is momenteel actief in 120 landen wereldwijd. Het heeft een eigen Franstalige versie en krijgt binnenkort ook een aparte Duits- en Spaanstalige website.

Beeld: Screenshots Lyst app