LVMH rapporteert 15 procent omzetgroei in Q1
bezig met laden...
Ondanks ‘onzekere tijden in de luxe industrie’ volgens LVMH, rapporteerde het bedrijf wel een omzetgroei van 15 procent in het eerste kwartaal. De verkoop kwam in deze periode neer op 9.9 miljard euro.
Het ‘fashion&leather goods’-segment van het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, Givenchy, Fendi en Christian Dior voert in het eerste kwartaal de omzet aan met een bedrag van 3,4 miljard euro. Vlak daarna komt het ‘selective retailing’, waar beautymerk Sephora en warenhuis Le Bon Marché Rive Gauche onder vallen, met 3,1 miljard euro.
De hogere omzet is te danken aan een positieve vergelijking, meldt LVMH in het persbericht. Het eerste kwartaal van 2016 werd namelijk beïnvloed door de terroristische aanslagen in Parijs in november 2015. Het bedrijf verwacht dan ook niet dat deze groei op dezelfde manier doorzet in de andere kwartalen. LVMH blijft zich daarom focussen op het versterken van de merken in het portfolio, het waarborgen van de kwaliteit van alle producten en de distributiekanalen en de innovatie hiervan.
LVMH rapporteerde in 2016 een recordomzet van 36,6 miljard euro. In het vierde kwartaal kreeg de algehele omzet nog een boost dankzij de verkoop die op een waarde van 11,3 miljard neer kwam.