• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Maison Kitsuné kondigt joint venture aan in China

Maison Kitsuné kondigt joint venture aan in China

Door Natasja Admiraal

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Het Parijse mode-, muziek- en lifestyle merk Maison Kitsuné heeft een partnerschap aangekondigd met JoeOne in China, omdat het zijn wereldwijde bereik wil uitbreiden. Het doel is om in de komende vijf jaar vijftig verkooppunten toe te voegen in de regio. Dat maakt het merk bekend in een persbericht.

Maison Kitsuné werd in 2002 opgericht door voormalig Daft Punk-manager Gildas Loaëc en de in Japan geboren architect Masaya Kuroki. Het nieuws volgt op een strategische aankondiging van het merk in oktober 2018. Toen maakte het bedrijf bekend dat het ‘onaangesproken Aziatische markten’ zou gaan verkennen met behulp van lokale partners.

Deze strategie begon met een partnerschap op het gebied van distributie met Samsung C&T uit Zuid-Korea. Hierna opende het merk een shop-in-shop in warenhuis Shinsegae in Gangnam warenhuis, evenals een 2.690 vierkante grote flagshipstore in de wijk Garosu-Gil, die beschikt over een boetiek van Maison Kitsuné en een Café Kitsuné.

Om deze plannen in 2019 verder uit te breiden in Azië heeft Maison Kitsuné een 50/50 joint venture getekend met het Chinese bedrijf JoeOne. Het partnerschap zal, onder de naam Maison Kitsuné China Co. Ltd., de mode-activiteiten van het merk gaan uitvoeren op het vasteland van China, Hong Kong en Macau.

JoeOne werd opgericht in 1989 en heeft 2.700 winkels in heel China. In 2016 rolde het bedrijf met een multi-brand en omnichannel-strategie uit met verschillende platformen. De merken die op deze platformen worden aangeboden vertegenwoordigen elk een eigen stijl en marktsegment en Maison Kitsuné is de nieuwste toevoeging in deze range.

Maison Kitsuné bezit en exploiteert zeventien locaties in Parijs, New York, Tokio, Kyoto, Osaka, Hong Kong, Honolulu en Seoul, en heeft wereldwijd meer dan 400 verkooppunten. Voor 2020 staat de opening van een hotel op Bali op de planning. De jaaromzet van het bedrijf bedraagt jaarlijks 40 miljoen euro.

Beelden: Maison Kitsuné

China
JoeOne
joint venture
Maison Kitsune