Mango eindigt 2017 33 miljoen euro in het rood

Onderaan de streep bij Spaanse retailer Mango stond eind 2017 een bedrag van min 33 miljoen euro, zo blijkt uit de presentatie van de resultaten. Het bedrijf heeft hiermee het verlies met 45 procent verminderd, het voorgaande financiële boekjaar stond het bedrijf namelijk nog 61 miljoen euro in het rood.

De groep behaalde een omzet van 2,1 miljard euro dankzij een afname van 2,9 procent. Het jaar daarvoor behaalde het bedrijf nog een omzet van 2,2 miljard euro. Het ebitda nam wel toe met 50 procent naar een bedrag van 115 miljoen euro. Daniel Lopez, uitvoerend vice president van Mango, hoopt ‘te blijven verbeteren in 2018,’ aldus de topman tijdens de presentatie van de resultaten.

Mango reduceert verlies met 45 procent in FY2017

De internationale omzet was goed voor 77 procent van de totale omzet en de Spaanse markt leverde 23 procent van de gehele omzet, aldus het persbericht. Vooral de mannenlijn, kinderlijn en Violeta, de grotere matenlijn, van Mango deden het goed het afgelopen jaar. Gezamenlijk maken deze nu 18,3 procent uit van de omzet, waar dit vorig jaar nog 17,6 procent was.

Het afgelopen boekjaar heeft het bedrijf flink geïnvesteerd in techniek, het gros van de 45 miljoen die in het jaar geïnvesteerd werd was hiervoor bestemd. De online omzet is dan ook met 15,4 procent gestegen naar 339,2 miljoen het afgelopen jaar. Het segment levert inmiddels 15,5 procent van de totale omzet van Mango op. Het huidige boekjaar gaat het bedrijf verder nog 20 miljoen investeren in de digitale transformatie. Het bedrijf meldt eveneens dat tegen 2019 het online segment een vijfde van de gehele omzet moet opbrengen. Dit doel moest oorspronkelijk pas in 2020 behaald worden.

Beeld: Mango

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN