Marc O’Polo sluit jaar af met ‘beste resultaat in vijf jaar’

Marc O’Polo sluit boekjaar 2018/2019, dat eindigde op 31 mei, af met een omzetstijging van 7,3 procent naar 472 miljoen euro. Dat maakt het bedrijf bekend in een persbericht. Daarmee verdubbelt Marc O’Polo het bedrijfsresultaat, wat tevens het beste resultaat is van de afgelopen vijf jaar, stelt het bedrijf.

"We zijn zeer succesvol geweest in het sterker focussen op het merk, het product en de klant. Tegelijkertijd zijn onze investeringen in digitale intelligentie een waardefactor voor het bedrijf geworden", zegt Dieter Holzer, CEO van Marc O'Polo AG. Het modemerk bekend door haar polo’s, heeft haar positie op het gebied van premium dameskleding kunnen verstevigen met een omzetstijging van 4,5 procent, stelt het bedrijf in het persbericht. Het mannen segment deed daar niet voor onder, dat groeide met 15 procent. Marc O'Polo Denim, dat zich vooral richt op de jongere doelgroep, realiseerde een omzetstijging van 27 procent. Het bedrijf Marc O'Polo Pure, dat op het einde van het boekjaar voor het eerst werd opgeleverd, lanceerde zichzelf voor een betere positionering in het topsegment, aldus het persbericht.

De groei van de online business, de positieve balans in de over-the-counter retail van Marc O'Polo's online business ontwikkelde zich met een stijging van 14,8 procent. De eigen stationaire winkels van Marc O'Polo registreerden een groei van 5,9 procent. Tegelijkertijd stelt het bedrijf dat bijna alle partnerwinkels zich positief ontwikkelden met een like-for-like-omzetgroei van 7 tot 15 procent.

"Onze focus blijft gericht op product-, marketing- en digitale ontwikkelingen, met als doel Marc O'Polo verder te profileren in het moderne topsegment, zowel nationaal als internationaal", aldus Dieter Holzer in het persbericht.

Marc O’Polo is te koop in 39 landen wereldwijd met 102 eigen winkels.

Foto:Marc O’Polo

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN