Marks & Spencer ontslaat directeur loyalty & insight na racistische uitspraken

Het Britse warenhuis Marks & Spencer heeft Suzanna Broer, het hoofd van het nieuwe loyaliteitsprogramma, ontslagen. Naar verluidt was haar ontslag het gevolg van racistische uitspraken.

Broer was global director for loyalty & insight en werd naar verluidt ontslagen wegens ‘grote schuld’ aan racistische uitspraken medio november. Marks & Spencer bevestigde haar vertrek, maar wil verder geen uitspraken doen over de reden daarvan.

In 2014 kwam Broer aan boord bij het warenhuis. Ze werkte daarvoor bij Albert Heijn. Volgens Sunday Times wordt ze opgevolgd door Nathan Ansell, het voormalig hoofd Marketing voor M&S Food.

Een woordvoerder van het bedrijf laat weten nooit commentaar te geven op individuele zaken, maar zegt wel: “Marks & Spencer tolereert geen enkele vorm van discriminatie op de werkvloer. We zijn er trots op dat we gelijke mogelijkheden hebben voor iedere werknemer en streven naar een ondersteunende omgeving op al onze werkvloeren, op ieder niveau van onze organisatie. We zullen alle maatregelen nemen die nodig zijn om onze medewerkers te beschermen tegen welke vorm van discriminatie dan ook.”

Beeld: Facebook Marks & Spencer

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN