Marks & Spencer schakelt B2B-divisie van Zalando in voor Europese bestellingen
De Britse warenhuisgigant Marks & Spencer (M&S) breidt de samenwerking met Zalando uit. Het bedrijf schakelt de B2B-logistieke divisie van het multibrandplatform in voor de afhandeling van bestellingen in continentaal Europa. De Zeos-divisie van Zalando is nu verantwoordelijk voor de online direct-to-consumer-activiteiten van M&S in de regio, met leveringen in eenentwintig markten.
De nieuwe overeenkomst is een uitbreiding van de bestaande relatie tussen Zalando en M&S. De samenwerking startte in 2022 met Zalando Fulfilment Solutions (ZFS). ZFS is sindsdien verantwoordelijk voor de bestellingen van M&S-producten die rechtstreeks via Zalando, About You en Amazon worden geplaatst. Als gevolg hiervan rapporteert M&S een snelle online groei, vooral via Zalando, waar de online omzet met 131 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Met de uitbreiding van de samenwerking met Zalando wil M&S zijn internationale activiteiten verder uitbouwen, een voortzetting van de inspanningen via diverse strategische partners. De overeenkomst met Zeos, die begin volgend jaar van start gaat, zal de omzet naar verwachting met nog eens 30 procent verhogen. Tegelijkertijd leidt dit tot lagere logistieke kosten, betere operationele marges en snellere leveringen en retourzendingen voor Europese klanten.
Mark Lemming, directeur international bij M&S, zegt in een verklaring dat de focus op “grotere, betere partnerschappen” volgt op de herstructurering van de internationale activiteiten van de retailer voor wereldwijde groei. Lemming vervolgt: “Onze samenwerking met Zalando heeft ons de afgelopen drie jaar ondersteund bij de opschaling van onze online groei. Nu zetten we de volgende stap door gebruik te maken van de operationele infrastructuur van Zeos om onze online activiteiten in Europa verder op te schalen.”
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.
OF LOG IN MET