• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Meer bekend over doorstart Brandkids.nl

Meer bekend over doorstart Brandkids.nl

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De doorstart van kindermodewebwinkel Brandkids was al een feit, maar nu is er meer bekend over de nieuwe eigenaar van de webwinkel. Onder leiding van Michiel Lieffering heeft een groep Nederlandse particuliere investeerders Brandkids overgenomen.

Lieffering was de voormalig CEO van Conrad en head of commerce van Wehkamp. Ook is hij vakjury voorzitter van de Thuiswinkel CrossBorder E-commerce Awards. Sinds november 2015 is Lieffering CEO van Boozters, een commerce intellegence agency, die de doorstart van de webwinkel zal begeleiden. Het bedrijf maakt gebruik van ‘big data om beslissingen te nemen over on- en offline strategie van haar clienten’.

Over de overname laat Lieffering weten: “We gaan van Brandkids.nl weer de inspirerende online boutique voor merkkleding in de kindermode maken.” Hij ziet zeer veel potentie in het platform. “Brandkids geniet een zeer hoge en consistente waardering van haar consumenten. Hiernaast zijn ook de relatie met de merken die worden gevoerd zeer waardevol voor ons.”

De doorstart vindt plaats met behoud van werkgelegenheid, benadrukt de nieuwe eigenaar. Het bedrijf zal snel om tafel gaan om uit te leggen hoe de nieuwe koers van het bedrijf zal worden ingezet.

Vorige week liet mede-oprichter Hans Lormans nog aan Retailnews weten dat Locals United de nieuwe eigenaar was van Brandkids, maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen. Een woordvoerder laat aan FashionUnited weten dat Lieffering en zijn nieuwe bedrijf Boozters, dat Brandkids overneemt, ook betrokken is bij Locals United. Retailnews meldt dat Lormans sinds de doorstart niet meer werkzaam is bij de kindermodewebwinkel.

De online kindermoderetailer kreeg op 24 februari uitstel van betaling. In januari trok SanomaVentures, die sinds vorig jaar een meerderheidsbelang had, de stekker eruit met de investeringen. Sanoma wilde geen nieuwe investeringen meer doen en ook het belang zou worden afgebouwd. Daardoor ontstond er een liquiditeitstekort waar geen passende oplossing voor was op korte termijn. Een faillissement was de enige oplossing, stelde Lormans.

Brandkids