Het Oostenrijkse beenmode en lingeriebedrijf Wolford boekte in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 6,5 procent naar 34 miljoen euro. Het bedrijf dankte de stijging aan de positieve effecten van gunstige wisselkoersen.

De reorganisatie van het bedrijf dat in het boekjaar 2014/15 plaatsvond begint zijn vruchten af te werpen, aldus Wolford. Het bedrijf boekte echter een nettoverlies van 2,6 miljoen euro, ten opzichte van een winst van 1,5 miljoen euro in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Volgens Wolford is dit het gevolg van de eenmalige effecten van de verkoop van een lease-optie in Zwitserland vorig jaar en de verkoop van grond dat vorig jaar gezamenlijk tot een winst van 7,4 miljoen euro leidde.

De Verenigde Staten - de belangrijkste markt voor Wolford - en Groot Brittannie boekten allebei een twee-cijferige groei. Ook Spanje, Italië, Nederland en België rapporteerden een toegenomen omzet. Alleen in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk - drie belangrijke markten voor het merk - daalde de omzet als gevolg van grote daling van het aantal klanten dat aankopen deed naar aanleiding van de langdurige hittegolf in Europa deze zomer.

In Centraal en Oost Europa daalde de omzet met twee cijfers, maar dit werd gecompenseerd door forse groei in Azië, aldus het bedrijf.

Beenmode is, met 42 procent van de totaalomzet, nog altijd waar het bij Wolford om draait. Ready-to-wear vertegenwoordigt 33 procent van de omzet, en lingerie 22 procent.

Wolford rapporteerde een omzetgroei van 8 procent van het eigen winkelnetwerk, terwijl de e-commerce omzet met ruim 50 procent steeg.

Wolford verwacht aanhoudende omzet- en winstgroei voor het lopende boekjaar.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN