Meer verlies, minder omzet: Mulberry start met stroomlijnen activiteiten
bezig met laden...
Brits merk Mulberry heeft in de eerste zes maanden van het financiële boekjaar de omzet zien afnemen en de verliezen juist zien stijgen. Kersverse CEO Andrea Baldo kondigt dan ook aan dat het bedrijf bezig is met het stroomlijnen van de operationele activiteiten en dat het ‘het interne team onder de loep heeft genomen’ om een flexibeler bedrijf te worden.
Het Britse handtassenmerk heeft te maken met een omzetdaling van 19 procent in het eerste halfjaar van het financiële jaar. Hierdoor komt de omzet ner op 69,7 miljoen pond (83,3 miljoen euro). Het verlies voor belastingen van het bedrijf nam toe met 23 procent. Hierdoor belandde het op een bedrag van 15,7 miljoen pond.
Mulberry Group Plc (de officiële bedrijfsnaam achter het merk Mulberry) geeft aan dat het merk ‘opnieuw opgebouwd’ zal worden. Zo moeten er veranderingen worden doorgevoerd binnen de product-, prijs- en distributie-strategie. Deze ‘strategische review’ moet in december klaar zijn.