Merkupdate: Bol.com wordt Bol
bezig met laden...
De Nederlandse webshop Bol.com laat ‘.com’ vallen en gaat nu door het leven als Bol, zo maakt de Nederlandse webshop bekend in een persbericht. Ook de huisstijl krijgt een update en is voorzien van een ‘speelsere vormgeving en kleurgebruik’.
De nieuwe stijl is voornamelijk terug te zien in de typografie, fotografie en het kleurgebruik. Het herkenbare blauw blijft onderdeel van Bol.
De merkupdate is voor het eerst te zien in een wooncampagne die in oktober lanceert. Daarna zal de merkupdate de komende jaren geleidelijk worden doorgevoerd in alle communicatie-uitingen, zo is te lezen. Ook de oude visuele stijl zal regelmatig te zien blijven, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat deze niet zomaar worden weggegooid.
“We zijn nu zoveel meer dan een website. We hebben een app en we zijn actief op sociale media. We voelen ons meer Bol dan Bol.com. En nog belangrijker, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt en nu maken we het officieel”, aldus Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij Bol.