Millennials drijven recordomzet Swatch in H1
bezig met laden...
De vraag van millennials naar horloges van Zwitserse afkomst heeft gezorgd voor een recordomzet bij Swatch Group. Het bedrijf maakte woensdag bekend dat de omzet in de eerste helft van fiscaal jaar is gestegen met 14,7 procent.
“De vraag van consumenten, met name millennials, naar authentieke en innovatieve merkproducten neemt wereldwijd sterk toe, ongeacht regio of prijssegment. Consumenten willen echte waarden, niet alleen materieel, maar ook emotioneel,” aldus Swatch Group in het halfjaarrapport.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
De netto-omzet van de Zwitserse horlogeproducent kwam uit op 4.266 miljoen Zwitserse frank (3.670 miljoen euro). Het bedrijfsresultaat kwam 69,5 procent hoger uit op 629 miljoen Zwitserse frank (541 miljoen euro). Het netto-inkomen steeg met 66,5 procent naar 468 miljoen Zwitserse frank (403 miljoen euro). “Alle regio’s hebben bijgedragen aan de beste halfjaarresultaten in de geschiedenis van de groep, geleid door Azië met zeer hoge groeipercentages. In Noord-Amerika werd ook een dubbelcijferige omzetstijging genoteerd,” aldus het bedrijf.
Eens één van ‘s werelds grootste horlogeproducenten, zag Swatch haar omzetten de afgelopen jaren dalen, omdat consumenten zich sterk interesseerden in smartphones en smartwatches. In 2016 zag de groep haar omzet nog met 10 procent dalen. Het bedrijf staat met name bekend om de kleurrijke horloges met de kunststof bandjes en is eigenaar van 18 merken, waaronder Breguet, Harry Winston en Omega.