‘Millennials representeren in 2025 45 procent van de high-end uitgaven’

Millennials hebben in 2017 met 85 procent bijgedragen aan de groei van de wereldwijde luxemarkt, en zullen in 2025 45 procent van de high-end uitgaven vertegenwoordigen. Dat concludeert UBS Group AG op basis van onderzoek, schrijft Bloomberg.

UBS Group ondervraagde in totaal 3.000 achttien- tot 35-jarigen uit Europa, de Verenigde Staten en China. Uit het onderzoek kwam naar voren dat millennials positiever naar hun toekomstige verdiensten kijken dan respondenten van 35 jaar of ouder. Daardoor geven millennials meer uit aan luxegoederen, concludeert UBS Group.

Het onderzoek laat verder zien dat Chinese en Amerikaanse millennials ruim de helft van de luxegoederen wereldwijd kopen. Uit Europa afkomstige millennials vertegenwoordigen 19 procent van de luxe-uitgaven, waar millennials uit Japan 11 procent representeren, schrijft Bloomberg.

Louis Vuitton en Gucci zijn de favoriete luxemerken van ondervraagde millennials. Hoewel zij luxeproducten van deze en andere labels eerder online zullen kopen dan de oudere generaties, blijven ook fysieke winkels voor hen belangrijk, aldus UBS Group.

Beeld: Gucci Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN