Mobiele aankopen domineren online omzet Mango

Het merendeel van de online aankopen bij Mango gebeurt met een mobiel apparaat. Zeker 52 procent van de bestellingen in de webshop in 2017 werd geplaatst via een draagbaar device zoals een mobiele telefoon of iPad. Dat maakt de keten bekend middels een persbericht, in handen van onze Spaanse correspondent.

Het is voor het eerst dat het merendeel van de online aankopen via mobiele apparaten gebeurt. In 2016 bedroeg dit zelfde aandeel nog 44 procent. Het aandeel mensen dat de website van Mango bezoekt via een mobiel apparaat is met 70 procent zelfs nog groter. “Mensen zijn minder bang om via een mobiel apparaat een aankoop te doen,” aldus Elena Carasso, directeur e-commerce bij Mango in het statement. “Het is een trend die blijft groeien de komende jaren.”

In totaal bezochten bijna 400 miljoen mensen in 2017 de website van Mango. Dit is een stijging van zo’n 16 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen Mango 54 miljoen mensen minder naar de online pagina wist te trekken. Het aandeel unieke bezoekers steeg met 12,5 procent naar 150 miljoen. Mango sloot het jaar af met totale online omzetstijging van 25,6 procent, wat voor 13 procent de totale omzet dekte. Voor 2020 is de doelstelling om 20 procent van de omzet online te verdienen. Mango is momenteel in meer dan 80 landen aanwezig met een webshop, en plant voor komend jaar meer online openingen.

Beeld: Mango

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN