(advertentie)
(advertentie)

Online grootheid Amazon is benoemd tot het ‘meest innovatieve’ bedrijf in de 10e editie van Fast Company’s World Most Innovative Companies ranglijst. De e-tailer verdient deze plek volgens Fast Company omdat ze “meer aanbieden, nog sneller en slimmer”.

In de ranglijst versloeg Amazon Google, Uber, Apple en Snapchat om de felbegeerde eerste plek te bereiken. Deze plaats hebben ze te danken aan de snelle uitbreiding van Prime, naast het doel van het bedrijf om de retail in te gaan, aldus Fast Company.

Onder de modemerken die in de top 50 prijken valt ook Kenzo, die volgens Fast Company een plek verdient voor het “verscheuren van de naden binnen de fashion marketing ” met hun korte film ‘Kenzo World’ die het eerste parfum van het merk lanceerde.

Cligue Media Group, eigenaar van modesite Who What Wear, heeft ook een plaats op de ranglijst gekregen voor het “omzetten van mode advies in retail goud” nadat ze zijn uitgebreid in de kledingindustrie dankzij een samenwerking met Target voor een catwalk trend collectie.

Fast Company publiceert naast de top 50 ook een top 10 per sector, dit jaar zijn bedrijven onderverdeeld 36 lijsten. De categorieën ‘retail’ en ‘style’ komen ook aan bod. Op de ranglijst van ‘style’ verschijnen onder andere Gucci, Adidas, Tom Ford en Coach.