Miinto, het modeplatform dat een selectie van kleding en schoenen verkoopt voor lokale winkels, heeft de omzet zien oplopen naar 100 miljoen euro. Dit meldt het bedrijf in een persbericht. De omzet die in het afgelopen boekjaar jaar werd behaald is te danken aan een omzetstijging van 40 procent.

“We zijn erin geslaagd een ambitieuze groeistrategie uit te voeren die het resultaat van een intense focus op handelsvolume en de persoonlijke klantervaring,” aldus managing director Benelux bij Miinto, Marc Kooiman, in het persbericht. “Omdat we producten uit individuele lokale winkels leveren in plaats van uit een magazijn, krijgen klanten een persoonlijk tintje dat ze erg waarderen. Bovendien zijn we erin geslaagd om precies de producten te bieden die klanten voor ons vragen. En ondanks de samenwerking met bijna 2.000 lokale winkels, is het enige dat ons belet om nog meer te groeien eigenlijk een tekort aan product en partners.”

Het komende jaar focust Miinto zich op duurzame mode-initiatieven, het versterken van de positie als digitale koploper in Scandinavië en de Europese mode-industrie. Daarnaast heeft het geïnvesteerd in de ontwikkeling van individuele aankoopbevelingen voor al zijn partners. Partners kunnen hierdoor op basis van data aanbevelingen ontvangen voor wat te kopen voor hun fysieke en online winkels.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN