Moederbedrijf Batavia Stad passeert omzetgrens van 1 miljard in 2018

Via Outlets, het moederbedrijf van onder andere Batavia Stad Fashion Outlet, heeft een omzet van 1,07 miljard euro behaald in 2018. Het is voor het eerst dat de groep de omzetgrens van 1 miljard euro voorbij streeft, zo blijkt uit het jaarverslag.

De elf outletcentra van Via Outlets kregen in 2018 meer dan 30 miljoen klanten over de vloer, een stijging van 3,5 procent. De omzet van de outletgroep steeg daarbij met 9,3 procent. De outlets zijn verspreid over negen landen en hebben in totaal meer dan 1100 winkels. Afgelopen jaar gingen 139 nieuwe winkels open in de outlets, onder andere Nikkie en Balr. kwamen in 2018 naar Batavia Stad.

COO Otto Ambagtsheer in het verslag: “Via Outlets blijft sterke resultaten leveren ondanks moeilijke marktomstandigheden in de retail. De outlet sector is een van de weinig retail segmenten die veerkrachtigheid toont in deze turbulente tijd.” Mede dankzij de uitbreiding in diverse outlets, waaronder Batavia Stad, zijn hogere omzetten behaald. Ambagtsheer licht Batavia Stad nog speciaal uit vanwege de tweecijferige omzetgroei in vergelijking met 2017. Het outletcentrum heeft 11,4 procent meer omzet geboekt dan het boekjaar ervoor en verwelkomde 6,6 procent meer bezoekers.

Via Outlets laat in het verslag weten zich in 2019 te richten op het creëren van de beste winkelervaring zowel voor klanten als voor merken. Hier past ook de recent aangekondigde investering van 29 miljoen euro bij die de groep gaat steken in drie outletcentra. Hede Fashion Outlet in het Zweedse Gothenburg, Sevilla Fashion Outlet en Wroclaw Fashion Outlet in Polen gaan dit jaar op de schop. Via Outlets wil dit boekjaar ook meer Europese en niet-Europese toeristen naar de outletcentra leiden omdat uit onderzoek blijkt dat toeristen meer spenderen dan de lokale bezoeker.

Beeld: Via Outlets

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN