• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moederbedrijf Fashionette en Brandfield overtreft eigen verwachtingen in boekjaar 2024

Moederbedrijf Fashionette en Brandfield overtreft eigen verwachtingen in boekjaar 2024

Door Jan Schroder

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Credits: Fashionette AG

The Platform Group AG, het moederbedrijf van e-tailers Fashionette en Brandfield, heeft de prognose voor het afgesloten boekjaar 2024 overtroffen.

Zoals het bedrijf meldt, steeg het bruto handelsvolume (GMV) volgens voorlopige cijfers in het boekjaar 2024 met 28 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 903 miljoen euro. De reeds eerder verhoogde prognose lag tussen de 880 en 900 miljoen euro. De omzet steeg met 20 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 525 miljoen euro. Hier lag de verhoogde prognose tussen de 500 en 520 miljoen euro.

Een vergelijkbare ontwikkeling is te zien bij de gecorrigeerde EBITDA (resultaat voor rente, belastingen, amortisatie en afschrijvingen). Volgens voorlopige cijfers bedraagt deze 33,2 miljoen euro en ligt daarmee boven de eigen prognose van 29 tot 32 miljoen euro. Dit komt overeen met een stijging van 47 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Redenen voor de positieve ontwikkeling zijn een sterke organische groei in de tweede helft van het jaar, een toename van het aantal partners, een gestegen aantal actieve klanten en de bijdrage van de overgenomen bedrijven in het boekjaar 2024.

Voor het boekjaar 2025 wil het bedrijf voor het eerst de grens van een miljard euro aan GMV overschrijden en verwacht een omzet tussen de 590 en 610 miljoen euro. De gecorrigeerde EBITDA zal naar verwachting stijgen naar 40 tot 42 miljoen euro.

De volledige resultaten voor het boekjaar 2024 zullen op 9 mei 2025 worden gepubliceerd.

Brandfield
Fashionette
The Platform Group