• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moederbedrijf UGG en Teva ziet jaaromzet met 4,5 procent dalen

Moederbedrijf UGG en Teva ziet jaaromzet met 4,5 procent dalen

Door Anne Buis

29 mei 2017

Business

In het vierde kwartaal zag Deckers Brands, het moederbedrijf van UGG en Teva, de omzet met 2,4 procent dalen naar 369,5 miljoen dollar (331,5 miljoen euro). Vorig jaar was dat nog 378,6 miljoen dollar (339,7 miljoen euro). Bij wisselkoerscorrecties daalde de omzet met 1,5 procent. De jaaromzet bedroeg 1,79 miljard dollar, ofwel een daling van 4,5 procent. Er was een daling van 4,1 procent bij wisselkoerscorrecties.

President en CEO Dave Powers zegt in een statement: “In de loop van het afgelopen jaar heeft de organisatie hard gewerkt aan het identificeren van margeverbeterende initiatieven en gedetailleerde plannen die de winstgevendheid van het bedrijf aanzienlijk verbeteren. We anticiperen nu op het cumulatieve spaarplan van 150 miljoen dollar dat in februari 2017 is aangekondigd, dat zal zorgen voor een operationele winstverbetering van 100 miljoen dollar in fiscaal jaar 2020."

De brutowinstmarge in het vierde kwartaal kwam uit op 43 procent tegenover 40,9 procent vorig jaar. Voor het gehele jaar kwam de brutowinstmarges uit op 46,7 procent. In fiscaal jaar 2015 was dat nog 45,4 procent. Het bedrijfsresultaat bedroeg 1,9 miljoen dollar tegenover 162,1 miljoen dollar vorig jaar.

Decker Brands rapporteerde een operationeel verlies van 30,9 miljoen dollar in het vierde kwartaal. Dat is iets meer dan de 279 miljoen dollar vorig jaar. Verwaterd verlies per aandeel bedroeg 0,49 dollar tegenover 0,73 dollar voor dezelfde periode vorig jaar. Voor het gehele jaar kwam het verwaterd verlies per aandeel uit op 0,18 dollar in vergelijking met 3,70 dollar voor 2015.

Op de lange termijn (2020, red.) verwacht de Deckers Brands een totale omzet van 2 miljard dollar, bij een operationele marge van 13 procent. De vooruitzichten voor het fiscale jaar 2018 van het bedrijf omvatten gerichte besparingen die naar verwachting resulteren in meer dan 17 miljoen dollar meer winst. De netto-omzet zal naar verwachting 2 procent dalen in 2018, bij een brutomarge van 47,5 procent.

Beeld: Deckers Brands website

Deckers Brands
Sanuk
Teva
UGG