Moncler ziet omzet met 16 procent stijgen in Q1
bezig met laden...
Moncler noteerde in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar een omzet van 276,2 miljoen euro, een stijging van 16 procent, of 15 procent bij constante wisselkoersen, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat maakte het Italiaanse modelabel bekend.
“Ik ben erg trots op de resultaten die Moncler heeft behaald in de verschillende markten en kanalen, waaruit de effectiviteit van onze strategie blijkt,” laat voorzitter en CEO Remo Ruffini weten. “Aan het einde van het kwartaal vierden we de opening van onze eerste winkel in Australië en er zijn nog meer projecten in aantocht, zowel in het retail- als groothandelssegment.”
De omzetstijging werd met name aangedreven door Moncler’s retailactiviteiten in Europa. De omzet in retailsegment in zijn geheel bedroeg in het eerste kwartaal 203,9 miljoen euro, wat neerkomt op een groei van 18 procent. In Europa steeg de retailomzet met 26 procent, aangedreven door prestaties in de belangrijkste markten Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. In thuisland Italië steeg de omzet met 7 procent.
In Noord- en Zuid-Amerika groeide de omzet met 12 procent. De resultaten zijn volgens het modebedrijf met name danken aan nieuwe winkels in de Verenigde Staten, waaronder de Madison Avenue-flagshipstore in New York. Ook in Azië en de rest van de wereld boekte Moncler een omzetstijging van 12 procent, als gevolg van een sterke merkbeleving in Japan, goede retailprestaties in China en de joint venture met luxegroep Shinsegae International in Zuid-Korea.
De omzet uit de groothandelsactiviteiten van Moncler bedroeg 72,3 miljoen euro, een stijging van 8 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2016. Aan het einde van het afgelopen kwartaal bestond het distributienetwerk van het bedrijf uit 191 eigen winkels en 45 shop-in-shops. Moncler opende een eigen winkel in Melbourne, Australië en nieuwe shop-in-shops in Dubai, Toronto en Doha, Qatar.
Beeld: Moncler Facebook