MS Mode heeft omzet van 126,1 miljoen euro behaald in 2018
bezig met laden...
MS Mode heeft de omzet in boekjaar 2018 iets terug zien lopen in vergelijking met het verlengde boekjaar 2017, zo blijkt uit de op dinsdag gepresenteerde jaarcijfers van het bedrijf. Wanneer het zou gaan om normale boekjaren, dan is de omzet met 9 procent gestegen, zo vertelt MS Mode CEO Peter van Kampen tijdens de presentatie.
Het EBITDA kwam neer op 1 miljoen euro ondanks de vele investeringen die het bedrijf heeft gedaan in 2018. MS Mode heeft onder andere geïnvesteerd in business intelligence en data driven activiteiten. Hierdoor bereid het merk zich voor op verdere expansie in Europa, want door de data kan MS Mode flexibel en effectief inspelen op trends in het binnen- en buitenland. Hierdoor kan het merk producten ontwikkelen die nog beter aansluiten bij de wensen van de internationaal diverse doelgroep. Ook is geïnvesteerd in beter en efficiënter voorraadbeheer en de optimalisering van de logistieke processen.
Het bedrijf kondigde vorig jaar de ambitie aan om de nummer één expert te worden in curvy denim in Europees. Van Kampen meldt dat ze hard op weg zijn. Het bedrijf traint winkelmedewerkers tot curvy fit experts en de toevoeging van de nieuwe shapewear lijn moet allemaal helpen om het gestelde doel te bereiken. Ook jongeren vinden MS Mode nu beter, zo geeft Van Kampen aan.
Van Kampen is positief over de vooruitgang bij MS Mode maar blijft alert vanwege de uitdagende omstandigheden in de retail. “De ontwikkelingen in onze markt gaan momenteel heel snel. We moeten daarom voortdurend onze activiteiten tegen het licht houden om vervolgens zo flexibel mogelijk te kunnen reageren op veranderende omstandigheden.”
Het bedrijf is inmiddels actief in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland en Oostenrijk. In de laatste twee landen is het bedrijf alleen online aanwezig.
Beeld: via MS Mode