Na een daling van de jaarwinst van 74 procent vorig jaar, heeft het Britse modehuis een nieuwe strategie ingezet. In de eerste weken van het nieuwe boekjaar zag het bedrijf daardoor al een herstel van de omzet. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Mulberry wilde zich onder leiding van voormalig CEO Bruno Guillon bij de grotere luxebedrijven scharen door de prijzen op te schroeven en exclusiever te worden. Deze strategie kwam het bedrijf duur te staan. Guillon vertrok na een reeks winstwaarschuwingen en werd dit voorjaar vervangen door Thierry Andretta.

Met een nieuw strategie, waaronder de verlaging van prijzen en meer controle over de kosten, zijn de eerste tekenen van herstel merkbaar, aldus voorzitter Godfrey Davis in een interview met Reuters. “Ik denk dat de cijfers duidelijk aantonen dat de nieuwe strategie werkt, dat we onze belangrijkste klanten in Groot Brittannië terug winnen,” zei hij.

Volgens Davis ligt 66 procent van de voorjaar/zomer 2015 tassencollectie onder de 1.000 pond per tas, vergeleken met 45 procent in 2014. Dankzij deze correctie steeg de omzet in de tweede helft van vorig jaar. Deze trend zette zich in de eerste weken van het lopende boekjaar voort. De omzet steeg in de eerste 10 weken tot 6 juni met 17 procent (+15 procent vergelijkbare omzet).

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN