• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Na de redding: Laurèl kiest „strategische koers voor de toekomst"

Na de redding: Laurèl kiest „strategische koers voor de toekomst"

Door Reinhold Koehler

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De belangrijkste koers heeft het merk Laurèl al in september van dit jaar uitgezet, toen na het afsluiten van een langdurige surseance van betaling eindelijk duidelijk was dat de onderneming kan blijven bestaan. Nu wil het Beierse bedrijf zich weer gaan concentreren op de zaak en kondigt het een grootscheepse revitalisatie van het merk aan.

Onder de nieuw gevormde paraplu van Munich Brand Hub AG plant de directie van Laurèl GmbH in het nieuwe jaar de volgende stappen om het merk weer toekomstbestendig te maken voor de modemarkt. De verantwoordelijke personen hebben naar eigen zeggen voor de middellange termijn vooral als doel om het potentieel van het merk met name via de eigen E-commerce en de groothandel in West-Europa en Rusland/GOS „ten volle te benutten“.

De eerste stappen in deze richting zijn al in 2017 gezet, met veel nieuwe openingen in het buitenland, meldt de onderneming. Daarvan is de opening van een winkel in een van de productiefste shoppingmalls ter wereld, de „Kowloon Harbour City Mall“ in Hong Kong, afgelopen augustus, een van de belangrijkste. Voor het eerste kwartaal van 2018 plant de onderneming naar eigen zeggen nog meer nieuwe winkels, waaronder drie nieuwe franchise stores in Polen: in Katowice, Kraków en Wroclaw. In januari wordt op Vaclav Havel Airport in Praag al een nieuwe winkelruimte betrokken.

Jubileumjaar 2018

Voor Laurèl is 2018 ook een jubileumjaar: de onderneming viert haar 40-jarig bestaan. Om dit succesvol vorm te geven en aan te sluiten bij de goede oude tijd, wil het merk ook zijn productportfolio uitbreiden. Om belangrijke productgroepen voor de handel doelgericht te ondersteunen en voor verse impulsen te zorgen, zijn voor dat eerste twee bijzondere thema's voor de collectie gepland: „een heel bijzonder nieuw outdoor-programma“ en een extra capsule collectie in de sector knitwear. Daarmee wil het merk laten zien dat „investeren in het product en de focus op de klant nu en in de toekomst op de eerste plaats komen“.

De collectie met de bijzondere thema's wordt gepresenteerd op verschillende beurzen, onder andere op de Premium in Berlijn van 16 tot en met 18 januari 2018 en de Scoop in Londen van 28 tot en met 30 januari 2018. Het motto is: „Heritage & Modernity“.

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.de.

Foto: Laurèl

Laurel