Nederlands BH-accessoiremerk Bye Bra verkocht aan Italiaanse ondernemer
bezig met laden...
De Italiaanse ondernemer Luca Cannoniero heeft het Nederlandse BH-accessoiremerk Bye Bra overgenomen van oprichter Marcel Duits. Dit meldt Bye Bra in een persbericht. Over de details van de verkoop wordt niet gecommuniceerd.
“Het bedrijf gaat van startup naar scale-up en er wordt ingezet op groei”, laat de woordvoerder van de betrokken adviseur Marktlink Fusies en Overnames telefonisch aan FashionUnited weten. Na de overname blijft Duits bij Bye Bra betrokken als oprichter en adviseur. “Onze missie blijft ongewijzigd: veilige, betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige bh-accessoires ontwikkelen om de perfecte vrouwelijke vorm te creëren. Ik ben ervan overtuigd dat Luca Cannoniero de ervaring en kennis in huis heeft om het merk de komende jaren verder te laten groeien. Dankzij de toetreding van Luca Cannoniero en de investering in de organisatie hebben we meer middelen om producten te ontwikkelen die onze klanten verrassen”, aldus Duits in het persbericht.
Luca Cannoniero neemt Rotterdams BH-accessoiremerk Bye Bra over
Cannoniero bekleedde voorheen verschillende leidinggevende rollen bij Marks & Spencer en heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van marketing, verkoop en innovatie.
Marcel Duits begon Bye Bra in 2011, nadat zijn vriendin uitslag kreeg van plakstrips van een Chinees merk. Hij experimenteerde met medische tape, liet het testen en ontwikkelde vervolgens de huidige Bye Bra in samenwerking met bedrijven 3M en Henkel.
Bye Bra zet jaarlijks meer dan een miljoen plak bh-tapes af in bijna zestig landen. De jaaromzetten geeft het bedrijf niet prijs. Het hoofdkantoor van Bye Bra is gevestigd in Rotterdam en in totaal zijn er twaalf mensen werkzaam bij de organisatie. De overname heeft geen gevolgen voor het personeel. Ook blijft het bedrijf in Rotterdam gevestigd.
Beeld: via Bye Bra, Luca Cannoniero (zittend), Marcel Duits (staand)