Urban Outfitters heeft een nettowinststijging van 33 miljoen dollar geboekt voor het eerste kwartaal van boekjaar 2015. Dat komt neer op een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar, toen de nettowinst in totaal uitkwam op 739 miljoen dollar (660 miljoen euro).

In het eerste kwartaal, dat eindigde op 30 april, kwam de winst per aandeel uit op 0,25 dollar. De netto-omzet in retail inclusief de direct-to-consumer divisie steeg met 4 procent. In het retailsegment steeg de netto-omzet met 17 procent bij Free People, 5 procent bij Urban Outfitters en 1 procent aan het Anthropologie Group. De groothandel boekte een netto-omzet van 18 procent.

“Ik ben blij dat we een record in het eerste kwartaal kunnen aankondigen in de verkoop en de positieve netto-omzet van ons retailsegment van al onze merken,” zegt CEO Richard A. Hayne in een verklaring. “Ik geloof dat onze vergelijkbare omzetgroei van ons retailsegment wordt gedreven door het succes van onze omnichannel strategie.”

De brutowinst daalde in het eerste kwartaal met 141 basispunten ten opzichte van vorig jaar. De daling van de bruto winstmarge was te danken aan de lagere initiële marges bij het merk Urban Outfitters en de hogere levering en fulfillment expense van het hele bedrijf. In de eerste drie maanden van het jaar werden er 7 nieuwe winkels geopend, waaronder 4 Free People-winkels, 2 Anthropologie Group-winkels en 1 Urban Outfitters-winkel. Tevens werd er een winkel van Urban Outfitters gesloten.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN