Nettowinst Salvatore Ferragamo SpA neemt duik van 21,1 procent
bezig met laden...
Salvatore Ferragamo SpA heeft in 2018 te maken gehad met teruglopende omzetten en nettowinst, zo blijkt uit het jaarverslag. De omzet liep terug met 3,3 procent maar de grootste klap werd uitgedeeld bij het netto inkomen dat met 21,1 procent afnam in het financiële jaar.
De omzet uit het financiële jaar 2018 komt neer op 1,347 miljard euro. Het eigen retailnetwerk kreeg te maken met een omzetdaling van 3 procent. In de groothandel kreeg Salvatore Ferragamo SpA te maken een afname van 3,8 procent.
Salvatore Ferragamo SpA rapporteert een netto inkomen van 90 miljoen euro over het boekjaar 2018.
De regio Asia Pacific is de belangrijkste regio gebleven voor de Italiaanse groep. In het gebied daalde de omzet met 1 procent voornamelijk door de afname van de verkoop in Zuid-Oost Azië. In China werd bijvoorbeeld een omzetplus van 7.6 procent gerealiseerd. In De EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) werd een omzetdaling van 6,1 procent gerapporteerd voornamelijk te danken aan de afname in de groothandel. Deze afname is volgens de groep veroorzaakt door vertraagde leveringen vanwege de nieuwe strategische partner in het Midden-Oosten. De omzet in Noord-Amerika nam af met 5,4 procent in het boekjaar en de Japanse markt had de laagste afname, met 0,4 procent.
In de resultaten is te lezen dat handtassen en lederen accessoires nog een goede groei doormaken, 2,6 procent omzetgroei in 2018. In de categorie parfum noteert Ferragamo een groei van 6,5 procent. Schoenen, de hoofdcategorie van Ferragamo, leverden 3,9 procent minder omzet op in het boekjaar.
In 2018 en het begin van 2019 had Salvatore Ferragamo SpA te maken met een hoop wisselingen van de wacht. Zo werd Paul Andrew aangesteld als nieuwe creatief directeur en verwelkomde het bedrijf een nieuwe CMO en CFO en nam het afscheid van CEO Eraldo Poletto die overstapte naar het merk Stuart Weitzman.