• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nieuwe eigenaren plussize label Belloya poetsen het merk weer op

Nieuwe eigenaren plussize label Belloya poetsen het merk weer op

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business |INTERVIEW

Voor de nieuwe eigenaren van Belloya is de overname een ‘droom die uitkomt’, aldus Skender Djendoubi en Esther Djendoubi - Van der Weijden. Interesse in een overname was er namelijk al in 2016, maar de overdracht ketste toen net af. Begin dit jaar kreeg Djendoubi nog een kans door het faillissement van moederbedrijf Jacoma Fashion en greep die. De twee zijn bezig alles weer up and running te krijgen. De ondernemers geven FashionUnited een update waar Belloya op dit moment staat.

Djendoubi, van It Fits Fashion BV, werkte al meerdere jaren samen met Jacoma Fashion, de vorige eigenaar van Belloya. It Fits Fashion was leverancier voor Jacoma Fashion, ontwierp collecties, maakte de basispatronen en produceerde het merk Belloya in opdracht van het bedrijf. Onbekenden van Belloya waren Skender en Esther dus niet. “We zagen het als een kans toen we het nu over konden nemen,” aldus Djendoubi in een telefonisch gesprek met FashionUnited. “We zien Belloya als een goed plus size merk. Belloya heeft veel trouwe klanten, het is een modieus merk met een positieve uitstraling.”

Plussize merk Belloya terug op de markt met nieuwe eigenaren

Dat Djendoubi na de doorstart van het merk meerdere dingen wilde veranderen was al snel duidelijk. “Doordat Jacoma met meerdere leveranciers werkte was bleef de eens zo goede pasvorm niet consistent. Dat hebben we aangepast. Ook werd regelmatig te veel geproduceerd waardoor na productie nog gezocht moest worden naar verkooppunten Wij willen meebewegen met de groei die we maken en dan pas opschalen. Daarnaast wordt de collectie ook iets verjongd. Niet zo jong dat de bovengrens van het publiek verdwijnt, maar wel hier en daar een detail zodat het plussize merk een breder publiek aanspreekt. De nieuwe collectie wordt eind dit jaar gepresenteerd, maar de website van Belloya is inmiddels al weer online met diverse collecties. Belloya heeft niet de focus op eigen winkels, maar samenwerkingen met detaillisten sluit Djendoubi niet uit.

Nadat It Fits Fashion het merk Belloya heeft overgenomen uit de boedel van het failliete Jacoma Fashion krijgt het bedrijf nog vaak berichten van gedupeerde klanten die hun geld nooit hebben teruggezien. “Dat geld is verdwenen in het faillissement. Alhoewel het niet hoeft, willen we deze klanten graag een compensatie bieden. Als zij hun retour kunnen aantonen, kunnen zij voor dat bedrag iets uitzoeken op de website voor hetzelfde bedrag. Voor de levering hoeven zij dan ook geen kosten te betalen,” zo vertelt Djendoubi. “Binnen nu en twee weken krijgen deze klanten een email met hoe ze dit precies kunnen doen. De Belloya-klant is erg trouw en is ondanks eerdere faillissementen bij het merk gebleven. We willen de relatie met deze klant nu graag behouden en tegemoet komen.”

Beeld: Belloya

Belloya
it fit’s fashion bv
Jacoma Fashion