Nieuwe kapitaalinjectie voor Stylelounge
bezig met laden...
Online modezoekmachine Stylelounge heeft in een nieuwe financieringsronde nieuw groeigeld gekregen. De partijen die hebben toegezegd te willen investeren in het Duitse bedrijf zijn Rocket Internet, TA Ventures, Astutia Ventures, Axivate Capital en Business Angels. Hiermee krijgt het modeplatform een kapitaalinjectie van een zevencijferig bedrag, meldt WirtschaftsWoche.
Met het geld dat de investeerders beschikbaar hebben gesteld wil de Hamburgse start-up vooral investeren in verdere internationalisering. Momenteel is het bedrijf naast thuisland Duitsland actief in Nederland en Frankrijk, en nog voor het einde van het jaar is het plan om uit te breiden naar Zweden. “Uit de snelle toename van bezoekersaantallen in alle landen blijkt een noodzaak voor een meta-zoekmachine die uitsluitend is gericht op mode- en lifestyle,” zegt Stylelounge CEO Guido Lange. “We breiden echter pas uit naar nieuwe landen wanneer we in dat land genoeg geschikte partners hebben gevonden.” Behalve investeren in de internaitonale uitbreiding, zal het geldbedrag ook worden gebruikt voor het verbeteren van de website zelf. Op dit moment lopen bijvoorbeeld tests met nieuwe functies als een prijs-alert.
Naar eigen zeggen is het aantal bezoekers op Stylelounge sinds het begin van dit jaar verviervoudigd, en zag het bedrijf de omzet in de afgelopen drie maanden verdubbelen. Ook op technologisch gebied heeft het bedrijf flinke sprongen gemaakt, denkt CEO Lange. “Toen we begonnen met het ontwikkelen van een algoritme voor productmatching om de prijzen van, bijvoorbeeld, een paar sneakers te vergelijken op verschillende sites wisten we nog niet hoe consumenten het model precies bekeken. Nu, na zeventien maanden op de markt, zijn we in Duitsland de snelst groeiende speler en in Nederland marktleider,” aldus Lange.
Stylelounge werd in 2015 opgericht door Johannes Heinen. Het doel van de website is het bieden van een platform waar consumenten de prijzen van mode-items bij verschillende webshops kunnen vergelijken. Op die manier moet de website zorgen voor “transparantie en eenvoud in de onoverzichtelijke wereld van online mode”. Enkele e-tailers die bij Stylelounge zijn aangesloten, zijn Asos, Zalando en Otto.
Beeld: Stylelounge Facebook