Nike rapporteert 7 procent omzetgroei Q3
bezig met laden...
Nike, Inc. rapporteert in het derde kwartaal van boekjaar 2018, eindigend op 28 februari 2018 een omzetgroei van 7 procent (3 procent bij gelijkblijvende wisselkoersen) naar 9 miljard dollar (7,3 miljard euro). De groei wordt onder andere aangedreven door de internationale markten van het merk en Nike Direct. Het nettoverlies van Nike Inc. bedroeg 921 miljoen dollar (747 miljoen euro). Dat meldt de sportmodegroep in het kwartaalverslag.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
De inkomsten voor het merk Nike bedroeg 8,5 miljard dollar (6,9 miljard euro), een stijging van 4 procent, bij gelijkblijvende wisselkoersen, ten opzichte van het jaar ervoor (7,9 miljard dollar, 6,4 miljard euro). Deze groei werd aangedreven door alle internationale markten en de tweecijferige groei binnen Nike Direct, Nike Sportswear en Nike Basketball.
De opbrengst voor Converse bedroeg 483 miljoen dollar (439 miljoen euro), een daling van 8 procent op valuta-neutrale basis. Dit kwam door teruglopende verkopen in de regio Noord-Amerika.
De brutomarge daalde met 70 basispunten tot 43,8 procent als gevolg van ongunstige wisselkoerswijzigingen. Dit werd gedeeltelijk gecompenseerd door lagere productiekosten. Het resultaat vóór belastingen daalde met 12 procent tot 1,2 miljard dollar. De omzetgroei voor het bedrijf viel lager uit door toedoen van een lagere brutomarge, hogere verkoop- en administratieve kosten en lagere overige inkomsten.
Beeld: Website Nike