No Label wil uitbreiden naar België en Scandinavië
bezig met laden...
Als het aan oprichters Patrick van Riemsdijk en Michael van den Broek ligt, breidt hun modemerk No Label in vijf jaar tijd uit naar 50 winkels. Deze winkels moeten zowel in Nederland als België en Scandinavië komen. Dat laten de oprichters aan Sprout weten.
Van Riemsdijk en Van den Broek, die eerst allebei bij Suitsupply werkten, richtten samen No Label op. Het merk focust op mannenpakken en casual kleding en heeft momenteel twee winkels (Amsterdam en Den Bosch) en een webwinkel.
Inmiddels werken er 11 medewerkers aan de expansie. Via de webwinkel zien de ondernemers waar de klanten wonen, waarna een pop-up store wordt geopend in de desbetreffende stad. In Alkmaar viel de pop-up store tegen, maar in Amsterdam was dat zo’n groot succes dat leidde tot een vaste winkel. “Veel panden staan leeg,” zegt Van Riemsdijk tegen Sprout. “Voor een prikkie kun je daarom een pand op een A-locatie huren. De pandeigenaren zijn vaak alleen al blij dat er weer wat gebeurt.” Momenteel richtten de ondernemers zich op winkels in Rotterdam en Maastricht.
Cijfers geeft Van Riemsdijk niet, maar in de afgelopen maanden groeide de omzet maandelijks met 50 procent. Zeker 20 procent van de omzet komt uit de webshop. Naar eigen zeggen komt de meeste online omzet uit België en Scandinavië, vandaar dat de mode-ondernemers daar naartoe willen uitbreiden. Met de internationale focus willen de oprichters de omzet dit jaar verdubbelen.
No Label ontwerpt en produceert de collecties zelf, en verkoopt via eigen winkels. Door extra labelkosten te drukken kan No Label de prijzen van zijn pakken en shirts relatief laag houden. Het merk werkt samen met een fabriek in Portugal, maar verkent wel productiemogelijkheden in Azië.
Beeld: No Label website