• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nog grote groeikansen in China voor Fast Retaling

Nog grote groeikansen in China voor Fast Retaling

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Ondanks de afgenomen economische groei in China, ziet Fast Retailing nog grote groeimogelijkheden in het land. Dat zei CEO Tadashi Yanai tijdens de lancering van een nieuwe reeks producten in samenwerking met Walt Disney.

Het Japanse moederbedrijf van modeketen Uniqlo ervaart nog “absoluut geen’ last van de afgenomen groei in China, zei Yanai tegen journalisten. “Luxeproducten verkopen misschien niet zo goed maar we verkopen kleding dat voor iedereen gemaakt is.”

De groeikansen zijn legio, gelooft Yanai. “Het verandert van een productie- en export land naar een dat gebaseerd is op consumptie. De levensomstandigheden van Chinezen worden beter. Inkomens zullen toenemen,” zei hij.

Fast Retailing blijft daarom fors uitbreiden in China. Momenteel telt Uniqlo ruim 440 winkels in China, Hongkong en Taiwan. Binnen ongeveer vijf jaar wil Yanai 1.000 Uniqlo winkels in het land hebben. Dat is meer dan de keten in de Japanse thuismarkt heeft. Op de lange termijn wil het dat aantal zelfs uitbreiden naar 3.000.

Fast Retailing
Uniqlo