Noppies: verkocht aan Vendis Capital en nieuwe CEO
bezig met laden...
Zwangerschaps- en babykledingmerk Noppies is overgenomen. Investeringsfonds Vendis Capital heeft het Nederlandse label gekocht. De huidige CEO Maarten Millenaar trekt zich terug en zal vervangen worden door Anne-Gien Haan.
De nieuwe CEO Haan werkte eerder in verschillende marketingfuncties bij Unilever, Hema en Noosa. Zij zal het merk ‘naar de volgende groeifase leiden’, aldus Vendis.
Vincent Braams, partner van Vendis Capital, zegt: “De overname van Noppies illustreert onze beleggingsstrategie perfect; het is een toonaangevend merk in een aantrekkelijke nichemarkt, goed gepositioneerd voor verdere groei. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en zijn uitermate blij Noppies als nieuw lid van de Vendis-familie van consumentenbedrijven te mogen verwelkomen.”
Vertrekkend CEO Maarten Millenaar is blij dat Vendis Capital het label voortzet. “Net als voor oprichter Norbert Mutsaerts was Noppies voor mij als een kind. Ik ben dan ook blij dat Vendis Capital het overneemt en een volgende groeifase mogelijk maakt. We hebben aanzienlijk vertrouwen in Vendis Capital, ondersteund door haar ervaring in de consumentensector. Vendis Capital geniet de reputatie toegevoegde waarde te verlenen aan organisaties en wij geloven dat ze met Anne-Gien alvast een goede zet hebben gedaan,” aldus Millenaar in een persbericht.
Noppies, met hoofdkantoor in Lelystad (Nederland), ontwikkelt en verkoopt gespecialiseerde zwangerschaps- en babykleding onder de bekende merken Noppies en Supermom. Het bedrijf werd in 1991 opgericht door Norbert Mutsaerts. Hij stelde de visie dat zwangere vrouwen zich modieus en praktisch willen kleden tijdens hun zwangerschap voorop. Noppies wordt nu in heel Europa verkocht. De belangrijkste markten zijn de Benelux, Frankrijk, Spanje en Canada.
Beeld: Noppies