• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzet Bestseller ‘lager dan verwacht’ in boekjaar 2016/2017

Omzet Bestseller ‘lager dan verwacht’ in boekjaar 2016/2017

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Een omzetgroei van 3 procent over het afgelopen boekjaar, was niet helemaal wat Bestseller verwachtte. Zo laat de Deense groep en het moederbedrijf van onder andere Vero Moda, Jack & Jones en Vila weten.

De groep behaalde een omzet van 3,15 miljard euro, dankzij een groei van 3 procent. “Een omzetgroei van 3 procent betekent dat er nog ruimte is voor verbetering. Voor het grootste gedeelte is de lichte groei een resultaat van onze focus op het sluiten van verliesmakende winkels,” aldus CEO Anders Holch Povlsen. Bestseller heeft op dit moment 16 merken in het portfolio en maakte laatst bekend een nieuwe merk te lanceren: Postyr. Merken Vila, Vero Moda, Jack & Jones, Only, Selected Femme en Selected Homme, Noisy May, Object, Name It, Pieces, Only & Sons, Juna Rose, Yas, Mamalicious, Jacqueline de Yong, Produkt en Lmtd vallen onder de Deense groep.

Waar de omzet gestaag toenam, maakte de winst voor belasting een sprong van 23 procent het afgelopen jaar. De winst kwam neer op een bedrag van 337 miljoen euro in het afgelopen boekjaar. “We zien een positieve trend in al onze bedrijven - specifiek in onze grootste markt, Duitsland, en in onze e-commerce,” aldus Holch Povlsen.

Winst Bestseller maakt sprong in boekjaar 2016/2017

In het nieuwe boekjaar wil Bestseller zich focussen op de verdere omzetgroei. “Na een sterke inzet de afgelopen jaren is de winstgevendheid van Bestseller naar onze verwachting. Nu is het tijd om de omzet verder te laten groeien,” aldus het persbericht. “Een van de belangrijke aspecten van de groei is een scherpe focus op onze retail. We moeten een simpel, solide en efficiënte bedrijfsproces opzetten. We moeten onze strategie veranderen van een groothandelsbedrijf dat ook retail doet, naar een retailbedrijf dat ook succesvolle groothandelsactiviteiten heeft,” aldus Holch Povlsen.

”E-commerce is een natuurlijk onderdeel van ons bedrijf geworden en zal een van de primaire bronnen voor groei zijn. Daarnaast zal de digitalisering van onze groothandelsactiviteiten en het linken van onze platforms een belangrijk element zijn in onze groei ambities. Het zal onze marktpositie versterken en een basis geven om op nieuwe manier te communiceren met onze klanten,” aldus Holch Povlsen.

Beeld: Bestseller website

Bestseller