Het moederbedrijf van Victoria’s Secret, L Brands Inc., heeft betere resultaten behaalt in het eerste kwartaal dan verwacht. Dit blijkt uit het kwartaalverslag van het bedrijf. De omzet bleef gelijk, maar dat was niet te danken aan Victoria’s Secret. Bij het lingeriemerk daalde de omzet met 5 procent.

Het netto inkomen van de groep kwam neer op 40,3 miljoen dollar (36,1 miljoen euro), in vergelijking met 47,5 miljoen dollar (42,6 miljoen euro) in het voorgaande eerste kwartaal. L Brands, Inc. heeft een omzet van 2,6 miljard dollar (2,3 miljard euro) behaald in de eerste drie maanden van het financiële boekjaar. Dat de omzet stabiel bleef voor de groep is te danken aan Bath & Body Works. Het bedrijf behaalde een omzetstijging van 13 procent. Eerder riepen aandeelhouders van L Brands nog op om Victoria’s Secret en Bath & Body Works te splitsen en in andere bedrijven onder te brengen.

Vorige week kondigde L Brands, Inc. aan dat de jaarlijkse modeshow van Victoria’s Secret niet meer op televisie uitgezonden gaat worden. Het merk is op zoek naar een nieuwe invulling voor de catwalkshow.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN