Omzet Boohoo Plc stijgt met 50 procent in H1
bezig met laden...
De omzet en winst bij Boohoo Plc blijft stijgen, zo blijkt uit de gerapporteerde halfjaarcijfers van de groep. Het bedrijf behaalde een omzetgroei van 50 procent in de eerste zes maanden van het boekjaar. In totaal werd een omzet van 395,3 miljoen pond (441 miljoen euro) behaald.
De winst voor belasting nam toe met 22 procent. Het bedrag werd opgevoerd van 20,3 miljoen pond (22,7 miljoen euro) in het eerste halfjaar van het voorgaande boekjaar naar 24,7 miljoen pond (27,6 miljoen euro). “Elk van onze merken rapporteert goede resultaten in alle geografieen terwijl we marktaandeel winnen,” aldus CEO’s Mahmud Kamani en Carol Kane in het verslag. “We hebben groei behaald in alle markten, met de bevredigend resultaat in de Rest van Europa en Verenigde Staten terwijl de groei in de grootste markt, Groot-Brittannië sterk blijft.”
Bij het merk Boohoo, het vlaggenschip van de groep, werd de omzet met 15 procent opgevoerd met 15 procent naar 209 miljoen pond (233 miljoen euro). PrettyLittleThing behaalde een omzetgroei van 132 procent en zag de omzet stijgen naar 168,6 miljoen pond ( 188 miljoen euro). NastyGal, qua omzet het kleinste merk van de groep, rapporteert een omzetgroei van 111 procent in het eerste halfjaar. Het merk behaalde dankzij de groei een omzet van 17,7 miljoen pond (19,7 miljoen euro).
Dankzij de flinke groei stelt Boohoo Plc de verwachting voor het gehele boekjaar bij van een omzetgroei tussen de 35 en 40 procent naar tussen de 38 en 43 procent.