Omzet- en winstgroei The Hut Group
bezig met laden...
Het Britse online retailconcern The Hut Group heeft over het afgelopen boekjaar 2018 een omzetgroei geboekt van 24 procent naar 916 miljoen pond (1,02 miljard euro). Dat heeft het bedrijf woensdag bekend gemaakt. De online retailer uit Manchester, bekend van Lookfantastic.com, Espa en Glossybox, zag vorig jaar vooral de internationale omzet explosief groeien met 66 procent. Oprichter en CEO Matthew Moulding noemt 2018 een nieuwe mijlpaal, want met deze internationale groei komt het hoofddoel van The Hut Group een stapje dichterbij: het bedrijf wil de mondiale nummer een aanbieder worden in het health and beauty segment.
De Hut Group levert nu in 169 landen en opereert in 31 talen. Ten einde mondiale dekking te garanderen is afgelopen jaar een nieuwe productie en opslagfaciliteit geopend in Polen. Dit jaar komer er kleinere logistieke centra bij in Azië, Australië e.o. en in India, als ook twee extra locaties in de Verenigde Staten. Afgelopen jaar heeft The Hut Group drie belangrijke acquisities gedaan: het oogmake-up merk Eyeko, huidverzorgingsmerk Acheson & Acheson en Language Connect, een vooraanstaand vertaalbureau.
De snelle groeistrategie werpt ook al vruchten af voor The Hut Group. Het bedrijf boekte in 2018 een bruto winstgroei van 31 procent naar 417 miljoen pond (465 miljoen euro) en een EBITA van 91 miljoen pond (101 miljoen euro). Het bedrijf laat weten dat 59 procent van de totaalomzet uit de eigen merken wordt gegenereerd wat bijdraagt aan de winstgevendheid. Het gaat om beauty labels zoals Illamasqua en Grow Gorgeous, fashionretailer Coggles en All Sole en lifestyle-gerelateerde merken als Zavvi en Iwoot.
Beeld: Screenshot Coggles website